Fight the sea and ride the wave - Reisverslag uit Sydney, Australië van Irene - WaarBenJij.nu Fight the sea and ride the wave - Reisverslag uit Sydney, Australië van Irene - WaarBenJij.nu

Fight the sea and ride the wave

Door: Irene

Blijf op de hoogte en volg Irene

25 Juli 2008 | Australië, Sydney

15 kamers en heel wat verschrikkingen later heb ik mezelf goed en wel gesetteld in m'n nieuwe kamer in een oud huisje aan Bondi Beach.
Nu al 22 dagen in Sydney en heel wat ervaringen rijker! Na bijna 3 weken toch maar even een belafspraak gemaakt met het thuisfront, oh ja zo klonken ze!
Ondertussen al surfles genomen van een, naar eigen zeggen, professionele surfcoach. Volgens hem moet je om goed te kunnen surfen je gedragen als een man. Je moet het gevecht aangaan met de zee en strijden op de golf.. En over de golven ging ik! Soms zonder board, dan weer onder m'n board en een paar keer zelfs staand en strijdend over de golven!
De meeste niet-Nederlanders zijn trouwens niet al te goed op de hoogte van het wel een wee in ons kikkerlandje. Enkele opmerkingen:
- In Nederland is het toch altijd min 10?
- Jullie skieen daar allemaal toch?
- Is Nederland hetzelfde als Scandinavie?
- Jullie rijden daar allemaal op fietsen met motors toch?
- Wat is nou het verschil tussen Dutch, Holland en the Netherlands?
- Maar als je dan uit Zweden komt, zeg je dan ook "I'm Dutch?"
- Als je hier Engeland hebt, waar ligt dan Nederland?
- In Nederland eten ze elke dag oliebollen toch?
- Huh ben jij Nederlands? Die zijn toch allemaal lang!
Helaas valt de regen nu met bakken uit de lucht en krijg ik vanuit ons kikkerlandje smsjes over zonnige boottochtjes...
Vandaag viel een meisje trouwens zomaar van haar stoel, zal dat toch met het op zijn kop hangen te maken hebben Ome Jan??

• 25 Juli 2008 - 16:49

Lisa:

Ola! Hahaha die laatste opmerking is té gruwelijk! Dan zijn die Portugezen toch een stukje slimmer, zou je niet zeggen! Zozo, ook al je eerste stapjes op de surfplank gezet? Ik ben hier ook begonnen met lessen (welteverstaan 1x gedaan) maar bij ons straalt het zonnetje as usual! Al jaloers? Zal ik dan nog even doorgaan over het heerlijke zwembad waar je genietend kunt afkoelen van de +40 graden during the day? Maar eerlijk is eerlijk, Europa is niet hetzelfde zonder ireentje....
    Heb je al een gaatje ergens rond kerst / oud en nieuw voor een loge? :)
    Heel veel succes en plezier op school en tot snel!!!!!! Dikke lebber!

• 25 Juli 2008 - 18:37

Rosie:

ook een mooie vraag: What is it to live below sea level? (gesteld door een amerikaan, natuurlijk)

• 27 Juli 2008 - 22:01

Bram:

lebber !? omg doen ze ff.

surfs up ! irene

NL. rulez.
    AUSSIE's suck in topografie :P

Have Fun,
    x bram

• 31 Juli 2008 - 10:14

Roosmaria:

De groeten van ons uit Evorá!

• 13 Augustus 2008 - 21:31

Meest Checkende:

nou ik kan all1 maar zeggen dat ze wat mijn beeld betreft er niet ver naast zitten over nederland
    klopt toch allemaal fantastisch