Wie de schoen past... - Reisverslag uit Sydney, Australië van Irene - WaarBenJij.nu Wie de schoen past... - Reisverslag uit Sydney, Australië van Irene - WaarBenJij.nu

Wie de schoen past...

Door: Irene

Blijf op de hoogte en volg Irene

11 Juli 2008 | Australië, Sydney

Keurig braaf doe je steeds al je centjes, belangrijke papieren, camera, zonnebril, mp3speler, etc. in je koffer en op slot, gaan je 'soooo not coole' Amerikaanse roomies er met je schoenen vandoor!
Het hostel ondertussen ingeruild voor de luxe villa van Puck haar oom en tante die nu in NL vertoeven en druk op zoek naar een eigen stekje in het mooiste en beste plekje van Sydney, Bondi Beach. Helaas zijn wij niet de enige en is het aanbod niet altijd wat je er in eerste instantie van verwacht had. Vieze studententhuizen of inwonen bij een familie en verplicht samen koken en eten is niet bepaald waar we naar op zoek zijn. Nee, je voordeur (of achterdeur) uitrollen en zo op je surfboard stappen, dat zoeken we! De bikinis zijn al aangeschaft, nu de kamer nog...
Woensdag Australische koekjes (bikkies) gegeten met de andere internationale studenten en de Ozzie mates, die maken je wegwijs als je daar behoefte aan hebt. Vandaag drie rondjes gelopen voor ik de bieb kon vinden, de campus is echt megahuge!
Bezoekje gebracht aan een van de botanische tuinen, daar hangen bordjes: 'please walk on the gras, hug the trees, talk to the birds but don't feed them'. In het hostel hing ook al een bordje dat je je spullen netjes op moest ruimen, 'if not, smile, your on camera'. Sommige verkeersborden hebben ook hele verhalen in plaats van een verbod, dan moet je eerst even stoppen met je auto om het helemaal te kunnen lezen...
We kunnen er nog steeds niet aan wennen welke kant we nu moeten opkijken met oversteken en het is echt oppassen geblazen, want de auto's stoppen niet. In Amsterdam kun je gewoon altijd door rood lopen (toch Sjaan?). Fietsen zou ik hier ook niet aanraden, tenzij je levensmoe bent.
Woensdagavond was de opera house geopend en hadden ze een rain forest nagemaakt in 1 van de zalen. Het was gratis, dus uiteraard stonden de Hollanders in de rij! Je moest een mijnwerkerslichtje op je hoofd, die moest je ten alle tijden op houden, want het was gevaarlijk daarbinnen! Verder werd er nog iets verteld, maar we luisterden al niet meer en voor we het doorhadden stonden we tussen de planten en de rook en hadden we geen idee meer waar we waren en konden we niets meer zien! Een bewaker wees ons er streng op dat we op de paden moeten blijven, maar waar waren die paden dan?? We konden nog steeds niets zien, dus de bewaker zij dat we haar stem moesten volgen, en ja hoor daar was het pad weer! Dat wordt nog wat als ik ga backpacken, we verdwalen al in een zaaltje met wat planten en rook...
Vnvd gaan we de stad in met een paar echte Ozzies, dus ik ben benieuwd. De dames gaan hier uiterst schaars gekleed ondanks dat het eergisteren de koudste dag sinds 4 jaar was in Sydney! Vorig weekend waren we al bang dat er een dresscode was en dat we de clubs niet in zouden komen, aangezien we werkelijk de enige waren in een spijkerbroek! Toen ik naar het hostel wilde lopen en de weg vroeg aan een meisje, was ze dodelijk verbaasd dat ik ging lopen en stond erop dat ik een taxi nam. Volgens haar was het onverantwoord om als meisje snachts alleen over straat te lopen dus ze pakte mijn handje vast om de straat over te steken en liet me pas weer los toen ze me in een taxi gezet had...
Ik dacht altijd dat het overdreven was, maar de mensen zijn hier echt tot het extreme toe behulpzaam. Zodra je een kaart te voorschijn haalt, staan ze allemaal om je heen om je de weg te wijzen en krijg je nog een lading aan tips en verhalen kado!
Het is maar goed dat ik zoveel loop, want ze hebben hier heel veel lekkere dingen! Bananenbrood, carrotcake, jammie!
Liefs,
Voor meer foto's (gemaakt door Nienke, gepikt door Irene) zie: http://i-reen01.hyves.nl/photos/
Mijn eigen foto's volgen...

• 11 Juli 2008 - 08:11

Irene Clotsie:

Ireentje wat een leuke verhalen! En wat steek je prachtig mooi af met je bruine hoofd!
    x

• 11 Juli 2008 - 08:39

Amber:

Klinkt goed allemaal! Ik zit weer in ons paleis in Utrecht. Volgende keer je schoenen maar in een kluisje doen haha...

xxx

• 11 Juli 2008 - 08:44

Pep:

Ukkepukkie! Ging je eigenlijk nog met een ander doel naar dat eilandje dan surfen en zuipen? Of was dat het wel ongeveer? Wist je trouwens dat Australie de mooiste verzameling dodelijk enge beesten heeft? Pas je een beetje op voor de slangen, schorpioenen, spinnen en aligators? Oh, en pas op vinnetjes die uit het water steken bij het surfen! Ik sprak laatst een paar Sydniers en die vertelde dat vorig jaar nog een vriend van hun een been was kwijtgeraakt aan het witte haai. Nou veel plezier nog he! Koessie byebye!

• 11 Juli 2008 - 09:36

Roosmaria:

Hee poedeltje, neem niet genoegen met minder, liefst nog penthouse met schoonmaaksters zoals je gewend bent! Clotsie en paulekker zijn er ook vandoor dus alleen de Portugalpartycrashers zijn nog over, olé! Hou ze gek daar,

Dikke pakkerd

• 11 Juli 2008 - 12:12

Marloes:

Ireentjeee
    Heb je foto's bekeken ziet er geweldig uit allemaal! T is rustig in Uitgeest... Have fun
    kus

• 11 Juli 2008 - 16:42

Bram:

mooi hoar :) :D

goed bezig daaro !

• 11 Juli 2008 - 17:43

Dorien:

You go girl!
    Zit weer te smullen van je verhalen.
    Geniet ervan!

Liefs

• 12 Juli 2008 - 14:50

Ome Jan:

Hallo Irene,
    Hoorde dat je een weblog had en heb dat net even opgezocht en bekeken. Leuk!
    Veel succes en plezier met alles, en gedraag je!
    Ome Jan & Co.
    (merk je er trouwens wat van dat je aan je voeten hangt daar?)

• 13 Juli 2008 - 17:55

Sjaanie:

Heey ieteketiet!!

Wat super leuk om je verhalen te lezen!! en inderdaad doe geen dingen die Sjaanie doet want dat pakt helemaal verkeerd uit!! Nou geniet ervan en ik blijf je verhalen volgen!!

Toedels!

• 21 Juli 2008 - 16:06

Ton, Moon,Rosa, Senn:

Hoi Irene, Volgens mij heb je het best naar je zin daar!!! De meiden zijn vandaag weer terug van 2 weken Zeeland met hun vader...Heerlijk en gezellig druk weer! Met Ton gaat het wat minder... We slapen nu beneden omdat Ton niet meer kan lopen en staan. Ook zit hij in een rolstoel... Vreselijk maar wat moet je dan...?! Gelukkig hebben we een douche beneden, dus kunnen we ons aardig redden. De verbouwing gaat nog steeds door en schiet aardig op...! Vrijdag de stucadoor dan zal het er weer anders uit zien. Morgen naar het Ziekenhuis met Ton(Oncoloog)Verwacht weinig positief nieuws omdat het zo achteruit gaat!!! Wat kan het leven toch hard en oneerlijk zijn en wat is je gezondheid belangrijk!!!! Geniet maar lekker en maak veel vrienden en doe leuke dingen!! Groetjes van ons!! Ton Moon Rosa En Senna

• 21 Juli 2008 - 21:28

Roosmaria:

Knapste, morgen gaan lam loser en ik sneek en omgeving onveilig maken op de boot! Net terug van weekendje tilburg kermis en straks alweer portugal, wat hebben we het druk... Je hebt een kamer gevonden hoorde ik! Super zeg. Ik mail je de verhalen die zeker gaan komen als ik terug ben. Dikke kus!