Een beetje slaap en een beetje boel stress... - Reisverslag uit Sydney, Australië van Irene - WaarBenJij.nu Een beetje slaap en een beetje boel stress... - Reisverslag uit Sydney, Australië van Irene - WaarBenJij.nu

Een beetje slaap en een beetje boel stress...

Door: Irene

Blijf op de hoogte en volg Irene

05 November 2008 | Australië, Sydney

Ongelooflijk maar waar, ik heb mijn laatste quiz gehad en mijn laatste essay ingeleverd! En een quiz mag dan misschien leuk klinken, je hebt geen hulplijnen of jokers en kunt niet doorgaan voor de koelkast... Ik heb met mijn luie kont ontelbare uren achter mijn laptop doorgebracht, maar nu is het woensdagmiddag 4:00 PM en ik ruik de vrijheid! Een paar nachtjes doorzwoegen en slaaptekort hebben hun sporen nagelaten, maar dat mag de pret niet bederven, dit moet gevierd worden! Helaas ben ik de enige die al haar deadlines al gehaald heeft en er hangt nog steeds een grote stresswolk boven de uni. De aanstormende deadlines zijn van een ieders gezicht af te lezen en voor de koffiestandjes staat een permanente rij. Gelukkig kan Sara wel een studiebreak gebruiken dus we klinken op mijn twee weekjes univrijheid en haar steeds dichterbij komende tentamen. De volgende dag vroeg uit de veren want er staat een tweedaagse trip naar de Blue Mountains op de planning. De vorige dag was het er 2 graden en had het gesneeuwd, dus gewapend met poncho's en een lading truien gaan we op pad. Sara heeft zelfs haar Nieuw-Zeelandse skisokken aangedaan en mutsen meegenomen, Puck zorgde voor de sjaals en ik uiteraard voor de proviand. Na een treinreis van ongeveer twee uur dumpen we onze spullen in het hostel en kiezen een wandelroute uit. Je kunt kiezen uit tochten van meer dan een week, dagtochten en tochten van een paar uurtjes. Nou, laten we niet te fanatiek beginnen, we beginnen met de Three Sister wandeling langs drie bergen, de drie zusters genaamd. De 'gigantische trap' (Giant Staircase) er naar toe geeft me een dejavu van de gletsjer wandeling in Nieuw-Zeeland, er komt geen einde aan! En iemand heeft besloten dat het tijd werd om alle bankjes een nieuw likje verf te geven dus even rusten onderweg zonder een groene kont te krijgen zit er niet in. Uiteindelijk halen we de schilder in dus kunnen we even rusten op een nog niet geverfd bankje en Haribo's eten die Puck bij de Aldi heeft weten te vinden. Het valt gelukkig mee met de kou en de volgende dag is het zelfs warm weer en kunnen we heel wat truien uitdoen. Besloten om vooral ook niet te fanatiek te eindigen kiezen we weer voor een tocht van een paar uurtjes. Puck staat bijna op een slang en van schrik vlieg ik zowat de boom in, maar verder dan dat gelukkig geen enge kruiperds en gluiperds gezien.

Ozzie BBQ
Weer terug in Bondi heeft Puck's huis een nieuwe barbecue gekocht, dus het is tijd voor een ozzie barbie. Het ding wordt uit de doos gehaald en stap 1 is het vastmaken van de wieltjes. Welke wieltjes? Ai, bij stap 1 lopen we dus al vast. Gelukkig zijn de versterkingstroepen gearriveerd en met een mix van Nederlandse, Duitse en Engelse aanwijzingen kan twee uur later het eerste lapje vlees erop.

Halloween
Afgelopen vrijdag hebben we een groots Halloween feest gehad in Puck's huis. We hadden een foto gezien van mensen die verkleed waren als Ninja Turtles dus gingen op zoek naar een outfit. Als schild hadden ze een groene deksel van een wasmand en na zes winkels hadden we er een gevonden. Na uitgelegd te hebben aan een mevrouw van de winkel waar het voor was, stond ze erop dat we eerst in goedkopere winkels gingen kijken. Dus ze pakte de wasmand terug, zette hem in het schap en stuurde ons de winkel uit! Drie winkels later waren we weer terug, want nergens groene deksels te vinden. Ik sloop achter de mevrouw langs, maar ze betrapte me, trok de wasmand weer uit mijn handen en vroeg wat ik aan het doen was. 'Uhm een wasmand kopen?' 'Nee jullie gaan geen twee wasmanden kopen voor 13 dollar per stuk en alleen de deksels gebruiken!' 'Maar de dollar staat heel gunstig hoor!' Helaas ook dit ging er niet in en ze liep met ons mee haar eigen winkel uit en liet ons allemaal goedkope winkels zien verderop in het winkelcentrum. Ze vroeg zelfs waarom ik zo moest lachen... Afijn, na nog vijf winkels besloten we een schild van karton te maken en ik moet zeggen, we leken net echt! Een zeer geslaagd feest! Er waren engeltjes, schurken, duivels, bodybuilders, romeinen, autoverkopers, maar vooral veel drank... En toen, echte politiemannen... Oei, jongens, muziek iets zachter! We gingen door tot in de vroege uurtjes en ik lag in bed tot in de late uurtjes. Ach dat laatste examen is nog zooo ver weg!

Dag dag Sydney
Maar echt, nog minder dan twee weekjes en dan zit het er alweer op! Dan kan mijn volgende avontuur gaan beginnen: bijna 1,5 maand rondreizen door Australië! 15 November vlieg ik voor een paar dagen naar Melbourne en daarna door naar Cairns. Een tour door het regenwoud, duiken, raften, surfen, hagelwitte stranden, diepblauwe zeeën, al jaloers? Al zal ik Sydney echt wel gaan missen, gelukkig kom ik nog even terug voor kerstmis en oud en nieuw. Het is wel vreemd om alle kerstspullen in de winkels te zien terwijl het buiten bijna 30 graden is... Je zou bijna medelijden met de Kerstman krijgen in die hitte! Misschien komt hij hier in een boot met dolfijnen in plaats van rendieren en in zijn badpak?

Liefs uit (nu nog even) Sydney!

http://i-reen01.hyves.nl/fotos

  • 05 November 2008 - 07:40

    Abby:

    Ben ik speciaal vroeg opgestaan om aan school te gaan, moet ik eerst jou jaloers makende verhalen lezen... Zwaar leven in NL en het wordt steeds kouder:(
    Maar echt goed om te lezen dat het je zo goed vergaat zeer gewaardeerde nicht!

  • 05 November 2008 - 15:17

    Marloes:

    Geniet nog maar even van die laatste 2 weekjes daar, of kan ik beter zeggen het is nog 2 weken uitkijken naar een leuke rondreis?
    Gelukkig komt Lisa nu echt echt echt bijna thuis dus hoef ik er nog maar 1 te missen!

  • 05 November 2008 - 17:05

    Meest Checkende:

    ohh jaloerssssssssss

  • 05 November 2008 - 21:12

    Roosmaria:

    Jaja en dan straks weer hetzelfde verhaal lezen in de Uitgeester... Bij een luie kont gaat het 'm meteen in de hand zitten !

  • 05 November 2008 - 22:05

    Irene:

    Schrijversgemak, roosje!

  • 12 November 2008 - 12:58

    Tante Ria :

    Hallo Irene, heel veel plezier tijdens je rondreis, dat zal vast lukken als ik dat programma zie.In gedachten reizen we mee....Houd ons op de hoogte als je de mogelijkheid hebt en pas goed op jezelf,
    Veel liefs,
    Ria

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Sydney

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

19 Februari 2009

Irene goes Holland

27 Januari 2009

Kriebels

13 Januari 2009

Vaarwel!

30 November 2008

Ozzie Adventure

14 November 2008

Bye bye Bondi!
Irene

Actief sinds 13 Juni 2008
Verslag gelezen: 99
Totaal aantal bezoekers 20639

Voorgaande reizen:

17 November 2011 - 26 Juli 2014

Irene goes Down Under (again!)

01 Juli 2008 - 09 Februari 2009

Mijn eerste reis

Landen bezocht: