I'm leaving on a jet plane... - Reisverslag uit Uitgeest, Nederland van Irene - WaarBenJij.nu I'm leaving on a jet plane... - Reisverslag uit Uitgeest, Nederland van Irene - WaarBenJij.nu

I'm leaving on a jet plane...

Door: Irene

Blijf op de hoogte en volg Irene

21 Oktober 2011 | Nederland, Uitgeest

...can't say when I'll be back again...!

Nog steeds een klein meisje, wederom een groot avontuur. Het is zover! Mijn wortelgeschoten reizigersbeentjes hebben zich losgemaakt en staan te trappelen van ongeduld. Mijn ongebruikte backpack is van zolder gehaald en ligt te wachten op zijn eerste echte avontuur. Het stoffige laagje heb ik er snel van afgeveegd; een pijnlijk bewijs van het verwaarlozen van mijn reislust. De afgelopen maanden zijn veel plannen mijn hoofd in en uit gevlogen. De één bleef wat langer hangen dan de ander, maar uiteindelijk heb ik besloten om mijn hart te volgen en terug te gaan naar de liefde van mijn leven. Het land dat mij ruim 3 jaar geleden zo gegrepen heeft en waar ik stiekem gewoon ontzettend verliefd op ben geworden. Hoteldebotel binnenstebuitenondersteboven verliefd tot over mijn oren op Australië! En nee, geen zorgen mam, niet op een Ozzie zelf (althans nog niet...).

Mijn Australië-avontuur herbeleven is niet het enige plan dat de status 'in uitvoering' bereikt heeft. Omdat ik 1 liter bloed per jaar en wat euro's naar het goede doel niet voldoende vind, heb ik besloten zelf actie te ondernemen en bij te dragen aan een educatief project op de Filipijnen. Mocht je ook iets willen bijdragen dan zijn de volgende dingen welkom: Engelse kinderboekjes, kleine spelletjes, puzzeltjes, kleurboekjes, wascokrijtjes, potloden (met puntenslijper), stiften, Nederlandse spulletjes (klompjes, molentjes, etc. sleutelhangerformaat! Of bijv. kaarten of foto's. Alles moet in mijn backpack passen!).

17 november vlieg ik via Bangkok naar de Filippijnen waar ik zal verblijven in Quezon City. Kerst en Oud & Nieuw zal ik waarschijnlijk wederom in bikini vieren op één van de 7107 eilanden. 17 januari vlieg ik terug naar wat ik ruim 3 jaar geleden voor 6 maanden thuis mocht noemen: Sydney! Na een emotionele, gelukzalige hereniging zal ik al werkend de rest van dit schitterende continent gaan verkennen. Terugkomst is nog onbekend, dus waarschijnlijk iets meer nachtjes slapen dan de vorige keer mam (hopelijk herkent moeders me dit keer wel als ik haar bel op haar verjaardag...).

Wanneer het magazine van H&M met de nieuwe wintercollectie op de deurmat valt, doe ik een vreugdedansje, maar om een heel andere reden dan normaal: ik heb geen winterkleding nodig! Aju sneeuw, ijs en temperaturen onder de 20 graden, tot volgend jaar!

  • 21 Oktober 2011 - 12:23

    Sas:

    Ga je missen reislustige 'kleine' mr ooh zo 'grote' inirena jones van me ! Have fun en wie weet komen wij je ooit in je journey vergezellen met een bezoek aan dit prachtige land!

  • 21 Oktober 2011 - 14:41

    Je Tante:

    Weer een griet die haar arme moedertje (en tante) alleen gaat laten. Wat is dat toch met die meiden?! En dan zo'n eind weg,aan de andere kant van de wereld!!Ga je je daar ook als een cowgirl gedragen?:). Wens je veel reisplezier en doe de groeten aan mijn meisje als je haar daar in dat grote land een keer tegenkomt!! x je tantetje

  • 21 Oktober 2011 - 14:43

    Mirjam (juffie):

    Ireen ik ben trots op je!
    Volg je hart dat zou iedereen moeten doen!
    Veel plezier dikke kus mir

  • 21 Oktober 2011 - 15:08

    Simon:

    Awesomeness :-) Ik zit er ook aan te denken om een reis door Australië te gaan maken. Dan is 't natuurlijk goed om een Australië expert te kennen bij wie je terecht kunt voor tips ;-)

    Ben benieuwd naar je verhalen. Veel plezier & goede reis!

  • 22 Oktober 2011 - 06:46

    Nick:

    Hoi Irene,

    Plots krijg ik een berichtje in mijn email van een website waar ik 3 jaar geleden wel eens op keek... Leuk dat je deze kant weer op komt :). En ook gaaf dat je eerst een project gaat doen op de Filipijnen, Nienke was zoiets van plan op Fiji, maar er staat hier nog steeds een hele grote doos vol potloden, stickers en ander schoolmateriaal. Misschien dat we nog die kant op gaan.

    Maar voorlopig wonen wij dus in diezelfde stad in Australië als waar jij heen zal vliegen, dus tzt kunnen we zeker even contact opnemen om een verkapt 'welkom thuis' drankje te doen :).

    Groetjes! Nick

  • 22 Oktober 2011 - 07:08

    Maudy:

    Hey Ireen,
    Jij kleine wereldreizigster!! Je doet t maar wel even. Geniet ervan. Veel plezier, en ik hou je blog in de gaten.
    LFS van ons allemaal!!

  • 10 November 2011 - 14:54

    Sanne:

    zeg ehm, dit is toch niet het enige verhaaltje dat er gaat komen... anders trek ik het niet dat je vertrekt hoor!

    geweldig dat je hart volgt schatje. KUS! :):)

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nederland, Uitgeest

Irene goes Down Under (again!)

.

Recente Reisverslagen:

29 Mei 2015

Inpakken en wegwezen

23 Maart 2014

Nederland, oh Nederland!

24 Augustus 2013

In de achtbaan

22 Maart 2013

Ondersteboven

07 November 2012

On the road again!
Irene

Actief sinds 13 Juni 2008
Verslag gelezen: 126
Totaal aantal bezoekers 20617

Voorgaande reizen:

17 November 2011 - 26 Juli 2014

Irene goes Down Under (again!)

01 Juli 2008 - 09 Februari 2009

Mijn eerste reis

Landen bezocht: